Brukerveiledninger
Oppsett av OneDrive og SharePoint
Hva er OneDrive?
OneDrive er navnet på filområdet og programmet som synkroniserer filene deres som ligger i skyen ned til PC (og eksternt skrivebord).
Hva er SharePoint?
SharePoint er navnet på fil-«biblioteket» som organiserer filene deres og gir en masse ekstra funksjoner, som nyhetene på forsiden på JDK Regnskap SharePoint
Vi bruker navne OneDrive og SharePoint litt om hverandre, så når vi snakker om OneDrive og SharePoint, så snakker vi om filområdet deres i skyen.
Tilkobling til eksternt skrivebord i Azure
Det finnes to måter å koble seg til det eksterne skrivebordet i Azure på:
- Via nettleseren. Denne kan nås på: wvd.provendo.no.
- Via «Remote Desktop» klienten. Denne kan lastes ned her.
Vi anbefaler å alltid bruke «Remote Desktop» klienten dersom dere har muligheten.
Legge til e-post signatur
E-post signaturen deres vil ikke automatisk bli hentet inn på det eksterne skrivebordet første gang dere logger inn, så dette må legges til på nytt ved første pålogging.
Den enkleste måten å legge til e-post signaturen på nytt er å hente den ut fra en tidligere sendt epost i mappen «Sendte Elementer».